#Baby : Barang baby

Assalamualaikum. 

:)

For those who have been asking about my baby, my pregnancy moment dah nak reaching to the 3rd trimester in two weeks times. Alhamdulillah, bila buat details scan hari tuh baby nampaknya sihat dan tunggu bila baby keluar lah untuk details nanti kan?

So, aku dah start benda yang aku paling trigger nak buat iaitu SHOPPING BARANG BABY !! Mak dengan Ayah dah pesan jangan beli barang baby awal-awal, jadinya aku tahan je lah nafsu yang membuak-buak nih nak beli barang-barang tuh semua. Tapi bila dah reaching 6 months arituh dan Mak pon dah bagi green light, aku pon apa lagi, excited gila beli. HEHE.

Sepanjang aku mengandung nih, baru sekali je aku beli maternity wear. Itu pon aku beli maternity jeans sebab senang nak bergerak dan pergi kerja. Entah lah kenapa, aku macam tak berminat pon nak pakai baju-baju macamtuh. So, I saved up my money untuk membeli barang baby. Sejak mengandung nih jugak aku takde perasaan mana pon untuk shopping. Kalau ada beli barang pon untuk Suami dan untuk baby. Aku lagi banyak fikir boleh beli after bersalin nanti. :P

Untuk sesiapa bakal ibu yang ada baca nih, start do your baby's list from now on. BANYAK GILA BARANG KENA BELI!! Seriously. Kalau lepas bersalin nanti dah kena fikir untuk breast pump, stroller, car seat semua pulak. So, better kita buat perancangan lagi awal. At least boleh buat bajet semua kan? 

Untuk barang baby yang aku beli, baru je untuk barang baby yang nak bawa ke hospital. Truth is barang untuk kat rumah, satu benda pon aku tak fikir lagi. Suami dah tengok aku beli barang macam apa arituh, so dia dah pesan siap-siap,

"Lepas nih kalau nak beli barang baby, kena ada B. Kalau tak, tah apa-apa je lah nanti yang Sayang beli. Tak terkawal langsung" 

*sengih*


Dalam nih ada barang baby such as blanket, pampers, baby wipe, toiletries. Baby's gear semua tunggu nak basuh dulu. HEHE.

THIS IS MY FAV BABY'S CLOTH!! Kiteorang beli kat H&M baju nih masa baru-baru bukak arituh. Tapiii Suami dah pesan lepas nih tak boleh nak ajar pakai baju mahal-mahal dah. T__T Kena ajar hidup susah. *baiklah*

This is the very first baby's cloth in our collection. Nak tahu mana dapat nih? Actually this was our wedding's gift. HAHA. Diberi oleh Uncle Allim and Aunty Noi yang memang pandai predict pasal baby. HAHA.


So basically baru sedikit je lah yang kiteorang beli. Stroller, car seat semua tuh jauuuuuuh lagi nak fikir. Maybe baby dah lahir baru beli benda tuh semua. Baby's cot memang kiteorang decide tak payah dulu sebab fikir kan keperluan mana lagi penting. Kalau nak ikutkan rasa nak beli je baby's cot kat IKEA tuh. Hehe.

Rasa nya persiapan nak sambut kedatangan baby dalam hidup kiteorang nih, macam sama je persiapan nak kahwin. Tapi yang bezanya dulu Suami je lah kena ready banyak especially part financial kan, but right now we're totally together in this. Alhamdulillah, bahagia je rasanya. :)

Betullah orang cakap, anak itu pembawa rezeki. So far tak pernah rasa susah pon lagi nak sediakan semua benda. Makin Allah permudah kan jalan adalah. Ye lah, dengan siapa lagi kita nak memohon pertolongan kalau bukan dengan Allah kan?

*senyum*

You Might Also Like

4 COMMENTS