Tool box atau kuali ?

Kiteorang baru lepas balik dari JB. And now aku ada kat site suami di Tangkak di mana aku stuck dalam kereta bersama BB yang dah nak habis bateri.

As we are on our way back to Melaka, aku bukak Facebook and nampak Kakak post gambar Bangah dengan tool box yang sangattt ; should I say lengkap. Hehe.

Knowing Bangah yang memang minat sangat dengan tools or hardware semua tuh , this tool box which Ayah's actually, is like a MAGIC box to him. Haha. He will explore all the tools with his amazed face. Sekarangggg, bagus lah sebab Danish pon dah mewarisi perangai Papa nya yang suka bertukang.

When I was talking to Suami just now and I told him, "Wow, Ayah dah ada driller sendiri. Boleh lah pinjam B" and he replied to me "Tanak, tanak. Nak ada sendiri jugak".

So I noticed something today. As for us, ladies, kita selalu akan cari kuali lah, tapis lah, pinggan lah (macam aku je buat tuh) while for guys they will look for tool box lah, electric driller lah, kepala paip lah (and my husband did that) and etc.

For example, macam hari Khamis yang lepas. Aku nih memang selalunya akan sampai rumah lambat berbanding suami. So when I arrived home, I saw him with lampu, tangga (Ayah's), rumah lampu (Husband named it himself), and segala jadah tools kat luar rumah tuh. Tah hape yang dia nak godek kat lampu porch tuh pon aku taktau. While for me, aku siap bukak tudung semua and rushed masuk dapur and keluarkan segala makanan from fridge.

Beza kan? Ohhh now I know what Ayah and Mak always do. Hehe.

*petak bontot tunggu laki aku nih*

Muka Bangah tengah enjoy play with his new toys (HEHE) :


Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

You Might Also Like

0 COMMENTS