#Ayah : Buang sampah

Dari atas dah dengar Mak bebel-bebel kat bawah. Aku jadi macam pelik, jengah kan kepala ke bawah.


Aku : Kenapa Mak?
Mak : Siapa yang buang sampah tak tutup balik tong sampah nih? Tong sampah nih dah la penuh. Kau eh? Tadi kau ada buang sampah?
Aku : Ehhh, mana ada ! *sambil teringat 10 minit lepas ada buang polisterine nasi lemak.


Takut kena bebel, aku teruskan senyap tadi. Turun dapur sebab nak minum air. Sekali ternampak Ayah tengah kemas sampah tuh semua untuk dibuang.


Aku : Haaa, Ayah la tuh yang tak tutup tong sampah tadi !
Ayah : *toleh belakang sambil muka sarkastik* Yelaa, semua yang buruk aku je buat. Kau memang buat benda-benda baik je.



OUCH! HAHAHA. :P

You Might Also Like

0 COMMENTS