Cerita cinta

Kadang-kadang susah untuk saya ekspress kan rasa sayang saya kepada seseorang. Tapi, bila somethings happen kepada orang yang saya sayang, it shakes my heart until it made me burst into tears.

Tak kisah lah samaada keluarga ataupun kawan baik.

-__-

Bila seseorang bercerita dengan penuh kegembiraan kepada saya how they're happy with their love life, I will happy for her/him too. Sama juga bila someone ceritakan kepada saya dengan penuh air mata dengan kisah sedih/kecewa mereka, sometimes saya akan menangis juga.

Tapi tak semua benda yang sayag akan sokong kawan atau keluarga saya.

When it comes their mistakes, I will try to talk to them yang ada certain things yang mereka pun ada menyumbangkan kepada kesalahan. Adat bercinta kan. Biasalah tuh. Kadang-kadang bergaduh benda yang tak semena-mena.

Kadang-kadang pasal Cristiano Ronaldo pun boleh jadi benda nak bergaduh kan? ^___^

Tak pun kadang-kadang pasal si kekasih tak hiraukan kita pun boleh jadi benda yang nak kecil hati. :)

Biasa sangat dah tuh. Kadang-kadang diri sendiri pun ada terbuat juga.

Serius saya tak kisah kalau si kekasih panas baran dan marah tak semena-mena. Orang kata kita masih bokeh berkompromi.

Tapi, kalau dah bergaduh dan mengangkat tangan ke muka kekasih, apa pula tu?

*sigh*

Selagi terdaya urat, nafas si ibu dan ayah yang menjaga dari kecil, mesti mereka sangat kecewa dan sedih melihatkan atau terdengar benda-benda macam nih. Sedangkan dari kecil, diasuh, diajar dan ditimang bagai menjaga minyak yang penuh, alih-alih datang seseorang yang hanya baru dikenali sejak beberapa tahun yang lalu, senang-senang mengangkat tangan ke muka anaknya.

Kalau anak saya yang kena macam tuh, saya tak boleh berkompromi.

Cinta memang buta. Sebab cinta benda yang subjektif. Bukanlah seperti manusia yang ada mata untuk melihat, yang ada telinga untuk mendengar. Yang ada mulut untuk mengucapkan benda-benda yang indah sepanjang perkenalan. Cinta tiada apa-apa seperti manusia. Manusia yang menilai setiap satunya.

Saya gembira melihat keluarga dan orang-orang yang saya sayang gembira. Serius. Tapi, biarlah gembira tuh sesuatu yang insyaAllah boleh berkekalan selagi udara yang berada disekitarnya, dihirup dan bernafas dengan segar.

Cinta, sangat subjektif. :)

You Might Also Like

0 COMMENTS