Rezeki

The semester is about to end. Seriously, there are a lot of memorable things yang saya kumpul sepanjang bersama kawan-kawan kat sini.

Lagi-lagi, kebanyakan kawan kat Shah Alam nih semua nya sama je dari UiTM Jengka. So, YES, we shared a lot of memories together.

Bila diingatkan zaman diploma di Jengka, zaman keanak-anakan lagi. Yelah, selekeh je ke mana-mana. Boyfriend pon pandang sebelah pon taknak. (HUH!) Terlompat sana sini dengan Anis dan Waniey. Almost everytime saya spend masa dengan dieorang. Then, Sal yang memang ceriakan keadaan. Yeah. Selalu dibuli (as always. Eheh). Kelakar lagaknya masing-masing. Tah apa keje yang kiteorang buat.

Masuk degree masing-masing bawak diri masing-masing. Sometimes, we did catch some time and borak-borak/gelak-gelak pasal kami sendiri. Bergaduh? Mesti lah ada. Gosip pon cepat je sampai bila mana saya dan Anis tak berapa cakap arituh. Yang sibuk sangat nak tahu pasal kiteorang tuh, "Ye! Kiteorang tak bercakap. SO???".

Tapi, Sal is the most closest person to me ever. I mesti boring kalau you takde nanti. Tskkkk.

Though I am counting my finest days with my friends, ada jugak rasa tak sabar nak habis belajar cepat. Kesian sangat dah tengok Ayah tanggung saya belajar. Big Mama has said to me once, "Adik dah kerja nanti, macamana susah pon, bagi duit kat Mak Ayah tiap-tiap bulan. InsyaAllah rezeki tuh akan sentiasa ada je". Tuh yang saya pegang sampai sekarang. Biar pun kalau dah ada keluarga nanti, insyaAllah nak cuba bagi juga duit kat Mak Ayah yang paling daya sekali.

Kalau nak kira kan, bila Mak Ayah keluarkan duit untuk saya dari kecil sampai lah besar, sampai mati pon saya tak dapat nak ganti. Mak Ayah bagi saya sekolah dan belajar tinggi-tinggi, tapi bila dah berjaya saya tak tolong mereka? Kalau saya kat tempat Mak Ayah saya pon, saya rasa macam kecil hati dan terasa dengan anak-anak. Tapi standard parents la kan. Asalkan anak-anak bahagia, mereka pon senang.

:)

See. Dah lari dari topik asal dah nih.

Bila dah habis belajar nih, masing-masing dah mula mencari kerja. In fact, sekarang pon orang dah start cari kerja. Tengok kalau-kalau ada company yang nak panggil interview. So, bila dah start kerja, dah mula busy, dah jadi kurang masa dengan kawan-kawan macam sekarang. Yang mana suka gosip tuh, bagus, dah kurang dosa dari cerita tah apa-apa pasal orang lain.

I wanted to quote a poem from Sarah Kay (which I incredibly admire this lady! Haha)

"The life is made of sugar. It can crumble so easily but don't be afraid to stick your tongue out and taste it".



Brilliant, huh?



Makin lama makin tua. Makin tua makin bagus untuk kita perbaiki diri kita sendiri kan?
:)

You Might Also Like

0 COMMENTS