OMG!

Selalu kita tak nampak apa yang Tuhan dah tetapkan untuk kita.
Yang kita tahu, asyik merungut je dengan apa yang jadi dengan kita.
Kenapa kita yang kena macam nih?
Kenapa orang lain sibuk je gembira dengan hidup mereka?
Sampai bila kita nak macam ni?

Maksud saya, kita asyik persoalkan, persoalkan dan persoalkan.
Tanpa noktah soalan yang dikemukakan.
Tak melampau kalau dikatakan sebenarnya macam kita persoalkan aturan Tuhan.

Saya baru lepas browse entry lama saya. Delete entry mana yang tak patut.
Dan jumpa entry yang nih.
Masa tuh Han pon baru lepas buat entry macam nih kat blog dia.
Sama je macam sekarang. Han pon baru lepas buat.
So, I guess why not?

:)

*this is what I wrote on 7th October 2009*

Saya tulis masa nih ciri-ciri lelaki yang saya suka. Saya harap saya dapat jumpa yang macam ciri-ciri kat bawah nih. :)


1) Good in agama. (CHECKED)

2) Respect parents dan family saya. (CHECKED)

3) Smart guy. (CHECKED)

4) Someone yang boleh manage saya. (CHECKED)

5) Ada sense of humor. (CHECKED)

6) Good looking. (CHECKED)

7) Hug-able. (CHECKED)

8) Tinggi daripada saya. (CHECKED)

9) Left-handed. (DOUBLE CHECKED)

10) Into art and music. (CHECKED)

11) Melayan saya shopping. (CHECKED)

12) No need to be a romantic person. (CHECKED)

13) Not a smoker. (duhhhhhh. nope. tskkkk)

14) Good relationship with his family. (CHECKED)

15) Accept me the way I am. (CHECKED with grin. Hehe)

16) Sweet. (CHECKED)

17) Cool. (CHECKED)

18) Tak selekeh. (CHECKED)

19) Have a sense in fashion. (CHECKED)

20) Good in handling music instrument such as guitar. (CHECKED)


:)

The first time I noticed this entry was a month ago. Waktu tuh mood saya checked old entries and voila, jumpa yang ini. Terkejut okay! 19/20! What an achievement! I have never asked more than this. Alhamdulillah, Allah dengar doa yang saya selalu sebutkan.

Saya taknak cerita sangat pasal hal kehidupan (love story) saya di blog nih.
Terasa bila tengok entry yang dulu, macam jadi entry picisan.
But, I have to say yang saya terasa blessed dengan apa yang saya dapat sekarang.
I have my family : my parents, my siblings, my niece and nephew.
I have the 19/20 boyfriend. Ehehe.
I have the coolest bestfriends ever.

So, I am totally blessed.
Tak payah minta lebih daripada ini.
Ohh, melainkan kehidupan yang stabil, kesihatan yang bagus dan juga pekerjaan yang sangat baik.
Also, not to forget, minta boleh jadi anak yang baik untuk Mak dan Ayah.
Cukup banyak benda-benda bodoh (I mean, REALLY stupid) yang saya lakukan sebelum nih. Entah doa saya sampai ke langit ataupun tidak. :( Sungguh saya selalu fikirkan macam tuh.

TAPI,
hari ini bila nampak semua nih, saya jadi gembira.
Bayangkan lah benda yang ditulis 2009, tapi bila 2011 jadi betul-betul.
Terasa macam tak percaya je.

Sama ada cepat atau lambat yang Allah bagi kat kita, bahagiannya masih ada.
Just doa dan tawakal je.

InsyaAllah. :)

You Might Also Like

5 COMMENTS