Cina lah sangat

Masa tuh tengah baru lepas melawat sepupu saya yang tengah sakit kat hospital. Saya yang memang malas nih jalan agak terbelakang dari Mak dan Ayah saya. Depan Mak dan Ayah ada seorang nyonya Cina.

Mula-mula nyonya tuh toleh belakang pandang saya sekali imbas. Lepas tuh, tiba-tiba dia pusing belakang dan toleh sekali lagi. Walaupun saya dah pelik tapi maintain cool je lah kan. Takkan tak pasal-pasal nak herdik nyonya tuh.

Tapi, tiba-tiba nyonya tuh bersuara,

"Lu olang Cina ka olang Melayu?"

Ehh, nyonya nih. Pelik lak dengan aku. Saya jawab lah, "Olang Melayu maa. Nih Mak Ayah saya lah aunty." sambil ponting kat Mak dan Ayah saya di depan saya.

Nyonya cina sambung cakap, "Haiya, gua ingat lu olang Cina maaa. Muka lu macam olang Cina."


HAHAHAHA! Blush lah saya aunty nih. Maluuuuu. ^_^

Ayah pusing pandang saya, "Kau takyah nak perasan sangat lah. Muka macam K***** nak jadi orang Cina"



:D

You Might Also Like

3 COMMENTS