Sudah balik dari trip

Okay. As I mentioned before, hari nih saya pergi trip to Putrajaya and KL. Trip nih dibuat untuk subjek Law and Engineering Practices kiteorang. Eventhough ini adalah satu trip, tapi trip ke Court? Duhhh~I must say it was tiring-boring-yet-exhausted trip.

Yelah. Trip masa bulan Ramadhan kan? Mesti la letih. Saya? Sama letih jugakk! Sangat. Eventhough da 4 hari tak puasa, tapi hari nih memang saya letih ok? Huhu. Budak-budak laki nih nak bising bising lak sebab muka saya letih ngalahkan orang puasa. Haha. Well, bangun pon da 6.45 pagi. Kalau Sal tak kejut pagi tuh, memang saya da terlepas da trip tuh. Bila da bangun, straight mandi and nak kena hantar Lea balik rumah dia lagi. Sampai je kat faculty, saya da hangin da. Konon je suruh datang pukul 7.15 pagi. At last, gerak dari UiTM ada lah pukul 8 pagi gak. Huhu. So, as the result saya terlupa nak bawak bekalan air. Da la setitik air pon tak teguk pagi tuh. Tapiii nasib la ada geng tak puasa gak kan? HAHA. So, dieorang yang jadi supplier untuk saya. :D

First sekali, kiteorang pergi ke Palace of Justice kat Putrajaya. Nama nak gempak kan? Dalam BM, Istana Kehakiman. But, tempat tuh pon memang gempak gak. Bila masuk dalam building tuh, saya suka tengok dia nya architecture and all. Nampak macam smart la jugak. Ohh, kiteorang pon sempat la jugak masuk tengok hearing kat Mahkamah Rayuan. :)

As usual, the rest tuh adalah aktiviti bermain main. Hari nih saya gila join budak budak laki nih buat apa tah. The best part is bully Hadi. Haha. Padan muka kau! ;p

Saya suka nama Palace of Justice. :)

My classmates : kat UiTM pon tak pegi library, kat sini rajin lak ek? HAHA.

Kau kenapa nak buat muka macamtuh Jang? Huh!


Letih gila masa kat sini. Huish, macam macam la dapat tengok. Siap ada muzium lagi. Tapi gambar kat muzium tak payah la. Banyak gambar aksi sengal Hadi ngan Brader je. HAHA. Kiteorang siap masuk mahkamah betul betul tau. Yang ada hakim tuuuuu. (sounds macam orang jakun tak? :P) Tapi sekejap je la. Tak faham betul apa yang dieorang nak rayukan tuh. Masa tuh saya da mamai da. Da tak sabar nak sampai Shah Alam cepat cepat. :D

Habis je visit kat Putrajaya, pergi pulak Bangunan Parlimen. Dapat masuk kat dalam Dewan Rakyat dengan Dewan Negara. Huish, kat sini jumpa seat PM ngan semua la menteri menteri lain. Kau nak menteri mana? Sebut je. Semua ada. HAHA. Karpal Singh punya tempat pon ada tau. (Sikit pon tak cool cerita saya kan? :D)

Kat sini tah apa da punya tak larat. Even dalam Dewan Rakyat tuh saya sempat la minum air dengan geng geng tak puasa saya, tapi tetap letih. Allim da tension je tengok air yang lazat tuh. HAHA. Rilek la bro. Air suam pon takkan da nampak macam ABC? Haha. Muka saya punya tak larat mendatangkan kemarahan kepada mereka yang berpuasa, "Kau nih muka da mengalahkan orang puasa. Padahal da siap makan da dalam tuh tadi." :))

Ok. Gambar nih masa kat Parlimen. Nih je sempat nak upload. :D

HAHA. Muka Sopi macam nak sepak Hadi amek gambar. :D

Ok Jang. Putus bestfriend. Sampai hati buat muka. HAHA. ;p


Ok. Da setel da cerita pasal trip saya yang tak seberapa nih. Macam la korang heran sangat kan? Elehhh, tau da. HAHA. :) Ohh, to those yang wish kan my bestfriend 'Happy Birthday', terima kasih ye. :)

Esok kelas Society takde. So, saya da memang fikir fikir je nih nak pergi ke taknak pergi kelas German pagi esok. HAHA. Malas gila nak pergi wehhh. Aku pon tak tau setan mana da rasuk suruh pergi ponteng kelas German. :) Mesti sebab lecturer kurang menarik. Nak belajar pon rasa macam 'Hadooooiiii'. Haa, macam tuh la. Hehe. :)

Ok la. Saya nak tengok TV. Berehat sambil tengok TV. Ohhh, test foundation next week sangat buat saya cuak. :"(

Selamat berpuasa ok? :) Have a nice day!


p/s : kak una, result untuk hari ni nothing. Macam biasa. And I kan superwoman. HAHAHA. :)) Aktiviti dating ngan Kak Sue tengah tunggu die update. I nak ketuk die habis habis. WEE! :) Nanti bagi la kad kawen u kat die. OK? Taknak join? Ohh lupe. U kan mak orang. hahaha.


With love,
f

You Might Also Like

1 COMMENTS