haish give up la macam nih!

The whole night I was trying to install Adobe Photoshop by using Torrent or whatsoever tuh la kan. Nih Sopi la nih. Ajar guna torrent separuh jalan. Da tuh bila dia nak suruh extract file or whatsoever lagi tuh, aku da blur da.

Mula-mula suruh Imi ajar. Tapi Imi pon agaknya give up nak ajar aku yang lembap sangat IT nih. HAHA. So, die terus bagi cadangan, "Ape kata kau tengok kat youtube". And saya pon terus setuju dengan cadangan tuh. Kenapa la dari awal awal tadi tak terfikir nak tengok youtube tuh kan?

So, saya type la Daemon Tools and learn how to use the software by following the instructions dalam tutorial. Damn. Complicated jugak mende tuh. Mau banyak jugak lah tutorial aku usha one by one and nak tengok yang mana suits the best la kan. Tapi tak give up lagi tuh. After da cari-cari, jumpa la satu tutorial yang paham saya punya masalah. HAHA. ;)

Tak habis upload Daemon tuh try lak nak mount picture. And tuh pon da set da. Da agak-agak terror da. After that, tengok instructions die suruh pulak extract file and run the Setup.exe tuh. I was like, "Apekah??". Stare jap kat instructions tuh lama gila.


Nampak tak instructions tuh?


Sebenarnya tak pelik pon kalau saya nih taktau mende mende nih. Sedangkan print screen nak buat macamane pon baru tahu masa praktikal arituh. HAHA. Tuh pon segan-segan tanya Kamal macamane nak buat takut kalau-kalau macho saya hilang. Malu la saya kan? Selama nih gelakkan Sal tak celik IT. Rupanya saya pon sama je. So, kali nih da terror da gunakan print screen nih. Tuh yang berlagak letak kat blog. HAHA. :P

Serius la. Kusut betul nak buat benda nih. Kenapa la Adobe Photoshop nih takde je dalam laptop saya. Nih baru Photoshop! Belum Photomatix or apa apa jadah software lain. Haish. Susah betul nak pass nih. Rasanya saya takde lah tak faham English. Tapi tah ape terms yang dia gunakan nih, saya pon da macam confuse semacam.

Kat Facebook Ben boleh tolong gelakkan je. Huh, siot nye Ben. Bukan nak tolong guide saya buat benda alah nih. Da terkial-kial da aku nih. Sekarang nih mula la rasa macam nak campak laptop ke luar bilik. GRRR.

Camane nak buat nih??? HUWAAA!


NO LOVE,
f

You Might Also Like

2 COMMENTS