Comel nye baby baby dalam dunia nih

Hari nih saya ada day out dengan parents saya. Sangat best! Well, define best kalau dapat satu sunglass and beberapa helai t-shirt kan? HEHE.

Sebelum pergi Dataran Pahlawan tuh, Ayah saya nak singgah Masjid Selat Melaka dulu untuk sembahyang Zohor. Masa nak tunggu Mak saya masuk toilet tuh, ada sorang makcik nih tengah dukung baby. Ya Allah! Memang comel habis baby tuh. Geram sungguh saya tengok. Siap boleh interview lagi makcik tuh.

"Ehhh, comel nya baby nih. Makcik dari mana nih?"

"Ohh, ini cucu. Kami dari KL tapi saya tidur rumah anak. Rumah saya kat Sarawak."

"Oh, Sarawak? Abang saya pon duduk Sarawak. Kat Miri."

"Ehh, sama la. Abang nya kat mane?"

"Tanjung Kidurung kot. Tak pasti kat mana. Sekali je pergi hari tuh. Berapa bulan nih makcik?"

"Nih da 7 bulan da. Tapi da nak masuk 10 kg."


HUISH. Memang hebat la kan. Baru 7 bulan lebih da masuk 10 kg. Saya rasa Queen yang da setahun lebih pon baru je masuk 10kg. Tapi, sungguh comel baby tuh. Memang geram je tengok muka dia. Isk. Da la muka ala-ala baby Korea. Geram gila. Memang saya picit-picit je baby tuh. Sebelum masuk masjid, sempat jugak lah saya mintak kat makcik tuh nak dukung baby tuh. HEHE. Adorable sangat! (Memang tengah mood excited cerita nih. ;p)

Pastuh kiteorang pergi Dataran Pahlawan. Ayah saya masuk Adidas, so saya dragged Mak saya pergi Brands Outlet. Orang punya ramai dalam Brands Outlet tuh tak payah cakap la kan. Ramai sungguh! Macam semua orang nak raya. Cina, India, Melayu semua pusu-pusu masuk Brands Outlet. Saya maintain je la. Sebab saya bukan nya nak cari apa pon. Nak cari sunglass satu and cari la t-shirt biasa biasa je. Sekarang nih nak lepak Hakim pon da kena pakai cardigan. So, taknak la nampak comel sangat depan Ajis tuh. HAHA. ;)

Masa Mak saya tengah usha-usha baju tidur dalam Brands Outlet saya nampak lagi ada couple bawak sorang baby perempuan nih. COMEL JUGAKKKK! Saya nih memang pantang nampak baby comel-comel nih. Macam ada magnet je nak dekat. Da la baby tuh da pandai main cak-cak. Lagi la comel bila die gelak-gelak. Mak saya da tarik saya da. Couple tuh da siap nak bagi dukung lagi. Huish, memang geram gila. Kalau dalam dunia nih ada sistem pinjam baby, saya da pinjam da. HAHA. ;)


Gambar nih da jadi wallpaper laptop saya sejak beberapa minggu nih. :)


COMEL KAN???? :)))


Dan juga budak nih!!! OHH, kenapa semua baby comel!!!

Haish. Memang pelik la kenapa ada orang yang sanggup bakar baby, buang dalam tong sampah semua. Tak kesian ke kat baby nih semua? Tak rasa ke baby nih la yang mampu change the world. Baby nih la yang doakan dieorang bila da tiba ajal dieorang nanti. Haish. Kesian baby nih semua kan?

So, stop la buang baby. If ada sape-sape yang nak buang baby, better la bagi kat orang yang memang kepingin gila nak anak. Fikir kan la ada orang yang lagi unfortunate compare to them.

Tapi, ape2 pon saya lagi sayang baby yang nih :


Danish. :)


Queen. :)


Still sayang sampai bila-bila. Hehe. Budak 2orang nih jugak yang paling best. Mummy heart you la darling! :)

Ohh, ayah saya da bising suruh terawih. Nanti sambung gosip.



With love,
f


You Might Also Like

0 COMMENTS