The name that I have

Kalau sesiapa yang jadi baca blog ni either korang kenal atau pun tak, nama penuh saya or nama sebenar saya is Farah Aliaa Abdullah.

:)

Tapiii, saya tak suka nama Aliaa tuh ye? Harap maklum. Malangnya, di mana-mana saya pergi tak kira la tempat kerja ataupun belajar, lecturer ataupun orang-orang kat sini mesti panggil saya Aliaa. I was like, blerghhh, Aliaa? Haha. *dush. sepak sikit muka aku. haha*

Kalau kat rumah memang tak dapat la nak guna nama Farah. Sikit pon family saya tak kasi saya nak glamer lebih sikit. Haha. Mesti guna nama Aliaa. Lagi-lagi kalau Mak Ayah saya marah saya. Mesti akan jerit, "ALIAAA!!!!" sebab tahu saya nih menyampah dengar nama saya tuh dipanggil banyak kali.

Kat ofis nih? Tak payah cakap la. Penah la jugak saya nak buat-buat glamer bahasakan diri saya Farah. Still, semua orang kat sini panggil saya Aliaa. Yela. Bak kata dieorang, dari saya zaman muda belia lagi aunty saya da bawak saya pergi mana-mana event PLUS nih. Pastuh kenalkan saya sebagai Aliaa. So, Aliaa la nama saya kat sini. *sob, sob*

Oh ya.
Masa zaman sekolah, nama saya lain sikit. Ehem, ehem. Ready nak dengar? Sedia adik-adik. Hehe.

Nama saya kat sekolah is Begum. Kau jangan tanya aku kenapa asal-usul Begum tuh sebab panjang sebab nya. Nanti tak muat lak kat blog nih nak tulis. Pelik ke eh nama Begum tuh? Saya rasa ok je kot. Haha.

Kalau kat sekolah standard la kan nama pelik-pelik. Begum la, Butet la, Ciemok la, Bentayan la, Mok la, Chichi, Choki, Mang....eh.. banyak lagi la. So, Begum tuh masih lagi cool saya rasa. Haha. Bukan setakat kawan kawan je yang panggil Begum, sampai kan most of the teachers panggil saya Begum tau. Haish. Yang tuh tak best sikit la. Sebab saya ni jenis suka cikgu panggil saya Farah. (Sebab tuh la aku sayang Miss Deva tau korang. Sebab dia panggil aku Farah. Wakakaka!)

Tapiii, still gua ada senioriti di mana junior tak boleh panggil Kak Begum. Ehh, buruk lak saya rasa nama Kak Begum tuh.

:)


Nota : Entry ini ditulis setelah saya borak-borak dengan Kamal pasal nama kawan-kawan sekolah dia masa lunch tadi. Sekali die cakap, "Masa kat sekolah dulu, junior junior i yang perempuan panggil i Cik Kam." Muka nak selambe je eh mamat tuh. Rasa macam nak tumbuk-tumbuk.

Reaksi saya? Ternganga jap. :))

I was like.... APEKAH?? Cik Kam?? Gila tak hot ok nama macam tuh. HAHA!
Saya terbayangkan Cik Kam tu macam mamat-mamat yang kepochi, suka gosip-gosip dengan budak perempuan. OMG! Buruk sungguh kalau u macam tuh!

Anyhow, Cik Kam yang sekarang so muchhh better. Haha. (Ayat amik hati balik. Hehe)


so, korang taknak bagitahu saya ke nama korang selain yang dalam IC tuh pe? Dikna a.k.a Kak Una, u tak payah eh? I da tau. Hahaha. ;))

Have a nice day!


With love,
F

You Might Also Like

10 COMMENTS